zaterdag 13 april 2013

Touch screen maken op I²C bus.

Momenteel bezig met een concept voor I²C bus.
Het is de bedoeling dat er een toetsenbord komt met scherm in de keuken op zo een dun mogelijke manier.
Dit zou ik kunnen realiseren met een mpr121 capacitive touch sensor.





De pinout van deze ic ziet er zo uit.


Deze ic is zo klein dat er een degelijke print en precies gewerkt moet worden.
De ic is zo een 3mm breed en lang.

Momenteel probeer ik een print te ontwerpen waarop ik deze kan plaatsen om te testen.
Ik heb er 3 in bezit dus 1 kan ik missen om te testen.

Test printje gisteren gemaakt, was even testen want ik had nog nooit zo een ic gesoldeerd waarbij de pinnen aan de onderkant zitten.
Ik had diverse youtube filmpjes bekeken om te kijken hoe dit het beste gedaan kon worden als je niet in bezit was van een reflowoven en smd flux.
En ik moet zeggen het is me in 1 keer gelukt , dus nu kan ik gaan testen of het daadwerkelijk werkt.
Hierbij alvast het resultaat van reflow zonder reflow oven te hebben.



(word vervolgt).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten