zaterdag 23 maart 2013

I2C en Raspberry Hoofdunit

Zoals in mijn vorige blog verteld had is de bedoeling de Raspberry Pi als Master te gebruiken.
En dat ik zoveel mogelijk info op deze unit wil hebben zonder een monitor erop aan te sluiten en tevens te kunnen bedienen als iets zou zijn.
Wel met die gedachte zoveel mogelijk alles op het I2C bussysteem te laten draaien.


Dit houd dus in dat ik het volgende nodig zou moeten hebben.:
  • Een lcd schermpje.
  • Bedienings-knoppen.
  • Verlengingen van aansluitingen die op de Raspberry Pi zitten naar de buiten kant van de main unit te brengen.
  • Een speciale I2C aansluiting.
  • Eventuele koeling.
  • Voeding

Hoe had ik de unit in gedachte met de indeling?

Op de voorkant van de hoofdunit wil ik dus een LCD  , 6 knoppen om het systeem software wat ik ga schrijven ervoor te bedienen, een indicator voor het verbruik van de cpu te zien en indicators om het verbruik te zien van de I2C lijn.


Dus blijf mijn blog volgen want zowel hardware als codes komen er bij te staan.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten