zaterdag 23 maart 2013

Raspberry Hoofdunit deel 3.

Nu de lcd , cpu led bar , de knoppen klaar zijn en de benodigde extra connectors bijeen zijn kan ik geheel inbouwen.
Voor de connectors heb ik even niet op het geld gekeken, dus de beste kwaliteit die te krijgen gekocht.
De volgende connectors heb ik dus genomen.:
 



Deze connectors hebben het voordeel dat alles vrij makkelijk koppelbaar is zoals je kunt zien op de foto's.
De Raspberry Pi word op zich niet erg warm , maar extra koeling te krijgen heb ik 2 extra voorzieningen genomen.
De Raspberry word op 3 plaatsen warm die op onderstaande warmte foto te zien is.
 
De eerste voorziening is om alle warmte delen op de Raspberry Pi te voorzien van koel elementen die hier speciaal voor te krijgen zijn.




De 2de extra voorziening is een extra ventilator deze gaat aan wanneer de kast word ingeschakeld.
Deze voorziening heb ik gekozen omdat ik 2 aparte voedingen in de behuizing gebruik , 1 om de Raspberry te voeden en 1 om het overige te voeden, dus de ventilator en de panels om de I2C lijn te testen.
De panels die ik gebruik om de I2C lijnen te testen zijn deze.
 De aansluitingen zijn zo verwerkt.


De middelste foto klopt nu niet meer, de adapter stekker is dus vervangen voor een 220V stekker.
Het geheel in de front weg gewerkt ziet het er zo uit.
Hierbij zijn de volgende adressen nu vast voor deze unit.
     0  1  2  3  4  5  6  7  8  9  a  b  c  d  e  f
00:          -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 
10: -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 
20: -- -- -- 23 -- -- 26 27 -- -- -- -- -- -- -- -- 
30: -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 
40: -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 
50: -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 
60: -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 
70: -- -- -- -- -- -- -- --

De werking van de kast kunnen jullie vinden op www.vbib.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten