zaterdag 23 maart 2013

Mijn project met de Raspberry Pi en I2C.

Aangezien de Raspberry Pi een klein maar krachtige pc is en ideaal is om hardware aan te sturen heb ik besloten dit in ons huis toe te passen in een I2C bus systeem.

De Raspberry Pi wil ik gaan gebruiken als master.
Het verbruik van dit boardje is te verwaarlozen dit is zo minimaal en werkt op 5V.

De bedoeling is dus dat boardje dus gaat lopen op het besturing systeem Raspberry Wheezy en de software om het I2Cgebeuren te laten werken schrijf ik in Python.

De benodigde elektronica wat ik gebruik ervoor komt voor 99% van Dick Best , dit is een zeer uitgebreide elektronica webshop waar men vrijwel alles kan krijgen.
Deze webshop is hier te vinden http://www.dickbest.nl

Voor vragen over het maken van hardware kan men uiteraard hier terecht voor vragen op mijn Blog maar men kan ook vragen stellen op http://www.schematheek.net
Op dat forum kan men terecht voor allerlei vragen betreffende alles wat met elektronica te maken heeft.

De Raspberry Pi wil ik gaan wegwerken in een behuizing met de gedachte hier dus enkele nuttige aansluitingen erbij te plaatsen zodat de Raspberry Pi zelf niet meer uit de behuizing hoeft.

Ook is het de bedoeling dat vanuit deze unit veel gegevens afgelezen kunnen worden zonder dat er een monitor aangesloten hoeft te worden.

Ik ben al geringe tijd geleden al het project begonnen , maar aangezien ik veel mails krijg over hoe ik het gedaan heb, hoe het werkt allemaal, dat ze het zeer interessant vinden, heb ik besloten dit te gaan bloggen.

Voor de mensen die mij hierover gemaild hebben , hartelijk dank voor jullie lof.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten